Wednesday, December 29, 2010

kenapa Pendidikan Moral dan Pendidikan Islam d terap kan d skola~

ehem..ehem..elo2.test 1 2 3*gaya pengetua sblom bg speech*

sempena nk bukak skola ni,meyh aku igtkan kt loe org apa yg kita blajaq tyme kt skola dulu.biasa la bg mud cekgu2 dan anak2 murid tuh semangat sikit nk ajaq dan blajaq tyme bukak skola nnt.eceyh~

mode: MENGAMOK TAHAP CIPAN TERBERANAK LAM LONGKANG.

lama ta hapdate.bkn pa.bizi jaaa.*tetiba*.bz dok men lam fab.dok melencong lam fab.tu la keja haku hari2.tp sbb entry kali ni lebeh kepada mengumpat pedoman kan,tadak masa pon haku sanggup.GIGIH!

bkn apa.bkn sehari dua ja bnd ni belaku.dr awai aku masok keja smpi la ni ta abeh2 g bnd ni dok jd.seb bek ta teriak.aku pon ada aty dan perasaan yg sensitip.bkn loe org saja yg bole kata dalam ati ada kebun taman.wa pon ada beb.tuh sbb kita kena igt tyme kt skola dulu blaja adab dan tertib tyme pendidikan islam atau pon pendidikan moral.len la tyme tuh loe ponteng lari p isap rokok bawah tangga ka lari pura2 p baca buku kt lebrary ka.aku tatau la tuh.tu pasai loe tadak moral kot.

cerita 1:

wa tau ah wa engineer budak baru.wa tau loe da lama da dok keja lam industry ni.loe mmg masak la dgn selok belok donia politan ni.tp wa bdk baru beb.kasi la wa chan nk betapak dulu.sok bkn kata loe,1 keturunan loe wa bakar tolong kot.wa mmg wat silap.wa..eh aku ngaku beb aku wat silap haitu.mmg SILAP AKU.aku seap ngaku g aku mmg silap.tamau ah kata silap org len sbb tyme tuh wa yg tgh wat keja tuh w/pon tuh keja org.wa ta kesa kalo loe ckp elok2! wa ta kesah beb.wa tau loe dpt anugerah pekeja contoh of the month.loe mmg HEBATTT bab2 keja ni tp bab2 moral ni ZEROOO!sentap hakak seharian smlm.tahap mak2 ja pon yg marah aku tuh.aku ni pon baya2 anak dia ja.dia ta pk ka anak kalo ank dia kena cmtuh.sentap aku.kalo mama dgr ni komfom2 la dia sedeyh. w/pon terang2 salah haku kan.ada cara nk ajaq budak baru.dulu pon depa org baru jugak kot.ada ja bdk baru nk tunjuk hebat.kena ajaq wey.bkn wat kitorg jd kuang ajaq.bkn wa sorg ja kena ngan macek tuh.membe3 wa yg len pon kena.kalo wa kena sorg wa ta kesa.sbb wa mmg salah.ni yg ta berapa nk salah pon kena.aiiihhh~len macam la kan macek ni.suma pakat dia nk hambuq.seap report2 kt org atas dia.takdan wa nk lari kot kena panggil.terjejas pretasi.ha3.tp ta kesah la bab tuh.org atas dia pon cm slow talk ja ngan wa.sbb wa ngaku wa salah.so dia nk wat pa g.jz kena igt la bnd cmtuh jgn d ulang lagi kan.wa igt smpi tuwa la.dun worry

kalo salah wa ta kesah d perbetulkan.wa bkn anti ngan kritikan.tp cara nk kritik tuh agak2 la.wa baru nk meningkat matang kot,ta phm lg donia2 yg peno pancaroba.da tau anak melayu skang kurang,yg ada pon 2 3 kerat.yg 2 3 kerat tuh pon loe org nk kutuk,nk maki,nk kritik mmg pas ni anak melayu jadi kuli je la.ni nasihat umum.bkn kata kt sapa2.wa bkn anti ank cina ka india ka.tp try tgk kalo ada ja bangsa diorg,sesama diorg tlg.kasi bdk tuh paham dan cekap tyme wat keja.depa pon d aramai kot yg jadi bos.yg melayu banyak jd leader2 operator je kot.engineer pon ade la 2 3 kerat.tuh pon da blagak nk mampos.nmpk anak melayu nek sikit mula nk nk kelekut ilmu.biaq wat salah.bila wat salah hambuq cukop2.pebetuikan tak jugak.tuh nama melayu yg bg jatoh melayu seniri.

perlu ke jeling2- TAK PERLU!
perlu ke ajak kawan2 ngumpat bdk2 baru- TAK PERLU!
perlu ke jalan cmtuh- TAK PERLU*smpi cara dia jalan pon aku da anti.mg marah sgt ni*
perlu ke blagak cmtuh- TAK PERLU!

KO IN KO DIV! *ko igt ko diva*

abes umpatan cerita pedoman petama

cerita 2:

wa tatau la loe lmbt manket ka lambat mandi ka.wa tatau.seyes wa tatau.tp yg wa tau LOE TAYAH LA BAWAK KETA SAMBIL BUKAK LAMPU TINGGI GTAU KT ORG DEPAN LOE ADA KT JALAN SAMBIL BAWAK KETA CM SCHUMAKER!

wa syg cik puteh wa.kalo jd apa2 kt cik puteh wa mmg wa langgar loe balik la.ni bkn highway nk angkat2 lampu soh org ke tepi.SIANG oke.wa bkn apa.t kalo loe tebabas kt depan tuh wa dan pekeja2 cemerlang yg kena benti n bawak loe p ospital.malas ku~
t langgar sana langgar cni.dpn tuh traffic light kot.rempuh moto ka.sapa tau.

conclusi:moral2.moral kena ada

oke da.blah dulu.

8 comments:

Deez The Great said...

hahaha loe panchitkn je kete die 2... gue rase loe kn bwk buku pndidikn moral g keje... bile die lalu, loe wat2 bace bku 2, angkt tinggi2.... hak3

oniechan said...

muahaha..tudiaaaa..marah gaban cik a'a kita nehh!macek mana yg wat ang mcm tu?mai habaq kt ceq.biaq ceq blasah cukup2! ;p haha..bsabaq naa a'a..hee

Shidarina said...

huhu firstly, tahniah ye sbb dah kelija.. (n_n)

xpe a'ah.. bese r tuh, kene marah ngn org atas, aku lak baru2 nih, kene pijak yg ex lectrr kite dlu, sampai menangis kot~ adat dunia, adat manusia buat,sapa lagi tgi,bley sesuka ati marah org bawah yg xbape hebat lagik.. T.T

tabahkanlah hatimu.. =)

solute la ko ngaku salah.. btul apa ko wat tu.. kene marah blkg cita, yg penting jujur ek..? peace no war!!

plasterakuluka said...

ha3~syg sgguh wa kt loe org sbb loe org syg wa smpi cenggini.kah2~

shida:bkn org ats nama nye tuh.aku lg ats.tp sbb aku br masok 3 bln dia cm tuh la kot.kann.sapa wey lec tuh?mai habagq kt cheq

nen:rendoo~wuuu2~ha3.aku sabaq da abeh da ni.

jol:bila masa loe ckp loe wa ngan aku neyh weyh.ha3~buku teks suma aku da juai.tadak da bku moral tuh

zUraiDa aWaNg mat said...

hahha..aku bacer mula2 raser cam nk pitam dgr cter ko...pitam sbb gelak..
cter neh sepatutnya genre aksi,drama tak pon monolog tp aku raser daa tukar jadik romantik komedi daa a'ah weh...
haha..per2 pon kesimpulan nyer ko bertabah laa...dunia keje mmg cmtuu..
aku keje kat kedai pon kena marah dgn tauke ini pula kilang besar..
heeeheeee

plasterakuluka said...

aku ta cita sal robert ka remy ishak ka fahrin ahmad ka.napa jd komedi romantik lak neyh?ha3

cheda cpt la dtg ~

kkkucai said...

sempoi ar kalu dpt pengetua cam gini..haha.

plasterakuluka said...

kkkucai:hehe.tunggu aku jd pengetua skola ang sok br ang tau