Sunday, August 15, 2010

graduasi + ramadhan

fuhh..fuhhh..kemain menebai debu kt plasterakuluka ni. hachummm! aremmm.tebai gila.cuci2 sikit vacuum sikit2 bg nmpk yg kelabu kelala tuh bg klear !ok ! da ready.sawang2 pon nmpk nya da ilang.lama ta jenguk plasterakuluka. tambah2 kena kilat lak tenet kt uma.mmg abg TM tuh lmbt wat keja.yg dia taw tepon tny da ok ka lom.p repair la br tny.aparaaa~*sensitip membabitkan isu2 tenet*

haaa..yang jao marii dekat yang dekat mari rapat.hai cik abg.da jd muhrim ke ngan cik kak tuh yg nk rapat2?amboiii ~pantang dekat truih nk rapat !

cerita 1 *eyh tetiba*

GRADUASI

akernya dngn ini sy ingin memaklom kan pada bos2 ceo2 gm2 seantero malaysia, anda bole la amek sy bekeja.bkn sng beb nk cari org mcm wa.da la mls.kurng pndai lak tuh.haa.try ckp tgk nk cari kt mana org mcm wa ni.eyh.cm saya ni ?kalo ada t pm me ok !*kompom kena terajang*

alhamdulillah ~slamat juga akernya.yg seronok adalah konvo.yg ta sronok tuh adalah?ada la.mcm2.ada yg kes telepon letak lam jamban la.ada yg pura2 nk letak lam jamban la.apa yg penting trima kaseh tuk drama2 tahunan kali ni.insyaALLAH masok anugerah skrin nnt.trima kaseh pada mereka2 yg bejasa.yala.yg ta bejasa kita mmg igt.yg bejasa.mmg lagi2 la igt kan.pada bff yg snggup terbang jao.ha3 ~wa sayang loe lebeyh lah.pada bff yg teman tydur kt uma macek tuh.seb bek ada korg.kalo tadak mati aku kena kejar ngan ayam serama macek aku tuh.trima kseh pada PAPA sama MAMA yg dtg jaoh2.yg bg pinjam kereta tuk d rembat.maap la wat tecangok2 kt pesta konvo sbb nk cari tudung konvo yg cun.pada k.long.a BIGGGG thank u.teharu la.walaupon muka wa ni ganaz beb,tp lam ati de kebun wa ckp lu.lu sebut la buah apa.dokong? jering?doyan? manggis? free2 ja bole dpt dr ati wa ni.ha3!lmbt update ni pon bukan apa.sebok dok angkat pinggan kt kdai mkn macek wa tuh.eyh~jgn melulu.seblom bulan posa.tyme posa kami cuti smpi raya ~dpt gaji tuh ley la bli siakap sekoq kt merket sama udang besaq faberet papa.kan.jd alhamdulillah.smpi cni ja crita graduasi.nk tgk foto2 mengusik jiwa d hari graduasi?try henpok mause kt cni


cerita 2

RAMADHAN

seblom telambat.saya serta suami dan anak2 ingin mengucapkan slamat berpuasa kpd seluruh muslimin dan muslimat yg berada d semua lokasi d muka bumi ALLAH ini.pada sapa2 yg msg.maap la ta dpt nk bls sbb tadak krdt.duet kerja abes bli siakap sama udang kt papa.insyaALLAH ada rezeki bln ramdhan ini akan ku top up demi anda semua*eceyh*

sedikit info yg bole d kongsi dr usrah siang td*nada seyes*
nikmat puasa ada 3
awal 10 ramadhan = rahmat
tenga 10 ramahdan = pengampunan
aker 10 ramadhan = pembebasan dr api neraka
nikmat Nya makin ari makin betambah.jd kita pon kena la makin ari makin tambah amalan

soklan cepumas.apa maksod posa.maksod poasa adalah menahan diri dr makan dan minum di siang ari,d malam ari tape ye, serta menahan diri dr perkara2 yg mebatalkan posa.yg ayat las tuh slalu kita tgl.bkn kita.aku tgl.posa dr segi ta mkn saja.tp hat mata dok tgk crita ta snonoh,tlinga dok dengaq bnd2 maksiat,lidah dok wat gossip2 serta umpatan dan yg paling utama berlebih lebihan.berlebih lebihan ni bermaksod membazir la.ibarat sehari tuh kita da posa elok,mata kita jaga,tlinga jaga,lidah jaga,tp bila smpi nk mkn.tuh diaaa.nala punya hidangan.dr ujung meja smpi ujung meja la ibarat.pastuh smbil bukak posa ni dok ngumpat org tuh dok gossip sal org ni dok bukak aib org sana sini.hat tuh ALLAH plg marah dan Dia ta pandang amalan kita seharian tuh.haa kau.dpt lapaq ja.sekian.renung2 kan dan slamat beramal.

para muslimin dan muslimat sekalian.kita hendaklah..eceyh.saja ja.

cerita 3

tadak crita dah
pesanan ringkas tuk kawan2 tyme graduasi tuh.tamiah anda semo.robert pon tamiah la.w/pon tak dan nk jumpa.jumpa tyme amek jubah dan anta jubah ja.*padahal terserempak ja*ha.ta kesah la.jnji matlamat utama NAMPAK.mision dtg peris tercapai ~dan slamat menjalani ibadah posa ya kawan2.pesanan asing tuh robert.slamat beposa d rantau org.kalo nk mkn sedap mai la ghumah.ha3~


baju graduasi yg d spons ole k.lili.maceyh

bai !

4 comments:

Deez said...

kim slm kat bff 2 yer... kate kt die klu da bcerai, sy ade... hahhaha

plasterakuluka said...

hehe.insyaALLAH tak.t kenuri dia aku jmput ko dtg eyh

DedOllY said...

tahniah beb...akhirnya lulus jugak hang ni. hahahaha...tenet da ok lom?? rajin2 la update blog hang ni.

plasterakuluka said...

ha3~lulus jugak akernya.ada keja kosong x?

da ok da ni.tuh yg dok on9 ni